På KfS använder vi cookies för att sajten ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Hem

Vår verksamhet

Vi är en av huvudägarna i Coop och vår huvuduppgift är att göra Coop så bra som möjligt för våra drygt 775.000 medlemmar. Coop-kortet är ditt medlemsbevis.

Konsumentföreningen Stockholm, KfS, är en av huvudägarna i Coop. Vår viktigaste uppgift är därför att göra Coop så bra som möjligt för våra 775.000 medlemmar. Bra utifrån butiksupplevelse, sortiment, pris, erbjudanden och ett hälso- och hållbarhetsperspektiv. Som medlem får du även förmånliga erbjudanden och rabatter hos andra företag, liksom på kultur- och idrottsupplevelser. Medlemskapet och ditt Coop-kort är nyckeln till allt detta.
Alla aktuella erbjudanden

Vår uppgift är också att informera konsumenter och påverka samhället i riktning mot större hållbarhet och mer medveten konsumtion. Alltid med utgångspunkt från våra kooperativa värderingar där kärnan är medlemmarnas inflytande och övertygelsen om att saker blir bättre när vi gör dem tillsammans. Med utgångspunkt i detta driver vi olika konsumentrelaterade frågor som rör miljö, hälsa och konsumenträtt. I syfte att påverka  har vi kontakt med företag, myndigheter och organisationer och vi sitter som konsumentrepresentant i olika nätverk och samverkansgrupper.
Våra fokusområden

Vår verksamhetsidé

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) är en kooperativ ekonomisk förening som ska:

  • Skapa ekonomisk nytta för sina medlemmar.
  • Verka för att medlemmarna i sin konsumtion kan bidra till en hållbar utveckling för människor och miljö.


Läs mer i vår verksamhetsberättelse för 2016 (pdf)

Publicerad: 2017-02-27