Hem

För dig som är butikschef

Här hittar du information om vad ägarombuden har på gång i aktuellt kvartal samt det material som ni butiker har nytta av att känna till inför de aktuella butiksaktiviteterna. Ni finner även en uppdaterad kontaktlista över alla ägarombud.

Ägarombuden jobbar kvartalsvis

Vi delar in ägarombudens verksamhetsår i fyra kvartal. Nedan ser du de olika kvartalsperioderna och när du förväntas ha möte med ditt ägarombud och dina ersättare.

Kvartalen 2021

Q1 vecka 5 - 6 (möte med ÄO 1/2 -14/2, aktiviteter 15/2 - 9/5)
Q2 vecka 19 - 20 (möte med ÄO 10/5 - 23/5, aktiviteter 24/5 - 22/8)
Q3 vecka 34 - 35 (möte med ÄO 23/8 - 5/9, aktiviteter 6/9 - 7/11)
Q4 vecka 45 - 46 (möte med ÄO 8/11-21/11, aktiviteter 22/11 fram till ägarombudsvalet 2022)

Sammankallande för mötet är ägarombudet. Ersättare ska vara med på mötet men inte eventuella ägarråd. (Ägarråden har inte skrivit på någon sekretess)

Dagordning för möte samt protokollsmall (pdf)

Affisch till personalrummet om ÄO info (pdf)

Aktiviteter

I varje kvartal tar Konsumentföreningen Stockholm fram aktiviteter som vi vill att ägarombuden genomför. Ni kan sedan planera ytterligare aktiviteter i samråd med ägarombuden.

Inga fysiska aktiviteter eller möten ska genomföras i Q1, vi följer Folkhälsomyndighetens råd om att begränsa smittorisken med Covid - 19. Därför har vi inte tagit fram några aktivitetsblad för detta kvartal. Vi hoppas att läget kommer se annorlunda ut efter sommaren så att vi kan komma igång med utåtriktade aktiviteter igen. Vi vill dock uppmana dig som är ägarombud att kalla både butikschefen och ersättare till kvartalsmöte via Teams, så ni ändå ses digitalt och håller er uppdaterade om butiken.

Enligt hälsovårdsmyndigheten har inget ändrat sig under vintern utan vi uppmanas fortfarande att inte träffas i större grupper på mer än 8 personer. Det betyder att vi fortsättningsvis inte kommer att kunna genomföra fysiska aktiviteter men vi kommer försöka titta på om vi kanske kan hitta några sätt för er att göra digitala insatser. Vi uppmanar er ägarombud att ha era kvartalsmöten digitalt med butikschefen och kalla era ersättare för att hålla er uppdaterade på vad som händer runt just er butik.  Om du har ägarråd glöm inte informerad dem.

Om ni skulle planera att ha en aktivitet utanför butiken vill vi att ni först stämmer av det med er kontaktperson Rosie eller Andreas. 


Fairtrade har haft en webbföreläsning kring Fairtrade den 24 september  digitalt. Har du missat den kan du se den på nedan länk.

Länk till webbföreläsningen >>

 


Teams möten planerade första halvåret 2021.

  • Måndag 18/1  kl. 13.00 + kl. 18.00
  • Tisdag 16/2. kl. 13.00 + kl. 18.00
  • Onsdag 17/3  kl. 13.00 + kl. 18.00
  • Torsdag 8/4  kl. 13.00 + kl. 18.00
  • Måndag 3/5  kl. 13.00 + kl. 18.00
  • Tisdag 15/6  kl. 13.00 + kl. 18.00

Dessa avstämingsmöten via Teams är frivilliga att delta i och inget arvode utgår.

Publicerad: 2017-04-25

Cookies är viktiga för att sidan ska fungera ordentligt. För att förbättra din upplevelse använder vi cookies för att komma ihåg inloggningsdetaljer och tillhandahålla säker inloggning, samla in statistik, bl.a. antal besökare, tid på hemsidan, demografi och vilka ämnen som är populärast för att optimera sidans funktionalitet. Klicka på Acceptera för att acceptera cookies och gå direkt till sidan. Läs mer om cookies.