Hem

Bli ambassadör

Det här är ett uppdrag för dig som är kommunikativ, har lätt att få kontakt och som gillar att träffa nya människor. Uppdraget innebär att du sprider information och kunskap om de frågor föreningen engagerar sig i.

Som ambassadör deltar du i olika event, till exempel vår medlemsdag på Skansen, olika medlemsdagar och event i Coops butiker. Det kan även bli aktuellt med andra platser i Storstockholm och Södertälje där föreningen medverkar.

Du får utbildning

För att bli ambassadör hos oss krävs att du går en kostnadsfri utbildning som vi tillhandahåller. En del av utbildningen är inriktad på själva uppdraget och innehåller grundläggande information om föreningen och vår koppling till Coop, framförandeteknik och praktiska kunskaper. Den andra delen ger dig djupare ämneskunskaper om ambassadörskapet och medlemsskapet samt medlemsprogrammet.

Du får timersättning

Ett uppdrag omfattar vanligtvis fyra timmar och antalet uppdrag varierar under året samt för de olika ambassadörstyperna. Du får timersättning för varje uppdrag.

Uppdragen handlar om att sprida information och kunskap. Det omfattar inte försäljning av produkter.

Det här erbjuder vi dig

  • kostnadsfri utbildning (ersättning utgår ej för utbildningen)
  • ersättning för din tid när du genomför ett event
  • utbyta erfarenheter med likasinnade och träffa nya vänner
  • vara med och sprida kunskap.

Vi söker dig som är

  • driven och utåtriktad
  • över 18 år
  • medlem i Konsumentföreningen Stockholm
  • har ett brinnande intresse för att inspirera och informera.

Medlemsambassadör

Som medlemsambassadör får du utbildning i Coop MedMeras medlemsprogram. Du får lära dig hur poängsystemet fungerar och vilka förmåner och rabatter våra medlemmar kan ta del av, vilka olika partner som Coop samarbetar med samt skillnaden mellan de olika MedMera-korten som finns.

Inga förkunskaper krävs men vi ser gärna att du är intresserad av hushållsekonomi och kan se fördelarna med ett medlemskap i Coop och Konsumentföreningen Stockholm. Vi ser även att du är utåtriktad och social då det är en förutsättning för att komma i kontakt med andra och informera om ämnet.

Hör av dig

Är du intresserad av uppdraget? Kontakta Rosie Karlsson, rosie.k@konsumentforeningenstockholm.se, 08-714 39 53, så berättar hon mer.

Publicerad: 2017-04-27

På KfS använder vi cookies för att sajten ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.