Det här är ett uppdrag för dig som är kommunikativ, har lätt att få kontakt och som gillar att träffa nya människor. Uppdraget innebär att du sprider information och kunskap om de frågor föreningen engagerar sig i.
Som ambassadör deltar du i olika event, till exempel vår medlemsdag på Skansen, olika medlemsdagar och event i Coops butiker. Det kan även bli aktuellt med andra platser i Storstockholm och Södertälje där föreningen medverkar.
För att bli ambassadör hos oss krävs att du går en kostnadsfri utbildning som vi tillhandahåller. En del av utbildningen är inriktad på själva uppdraget och innehåller grundläggande information om föreningen och vår koppling till Coop, framförandeteknik och praktiska kunskaper. Den andra delen ger dig djupare ämneskunskaper om ambassadörskapet och medlemsskapet samt medlemsprogrammet.
Ett uppdrag omfattar vanligtvis fyra timmar och antalet uppdrag varierar under året samt för de olika ambassadörstyperna. Du får timersättning för varje uppdrag.
Uppdragen handlar om att sprida information och kunskap. Det omfattar inte försäljning av produkter.
Som medlemsambassadör får du utbildning i Coops medlemsprogram. Du får lära dig hur poängsystemet fungerar och vilka förmåner och rabatter våra medlemmar kan ta del av, vilka olika partner som Coop samarbetar med samt skillnaden mellan de olika Coop-korten som finns.
Inga förkunskaper krävs men vi ser gärna att du är intresserad av hushållsekonomi och kan se fördelarna med ett medlemskap i Coop och Konsumentföreningen Stockholm. Vi ser även att du är utåtriktad och social då det är en förutsättning för att komma i kontakt med andra och informera om ämnet.
Är du intresserad av uppdraget? Kontakta Rosie Karlsson, rosie.k@konsumentforeningenstockholm.se, 08-714 39 53, så berättar hon mer.
Publicerad: 2017-04-27