Hem

Änglamark är Sveriges grönaste varumärke

Änglamark är årets stora vinnare i Differs undersökning om Sveriges grönaste varumärke 2018.

Coops ekologiska och miljömärkta varumärke Änglamark befäster sin position som Sveriges grönaste varumärke.

– Vi är glada och stolta att Änglamark för åttonde gången utses till årets grönaste varumärke. Det visar också att satsningen vi gjorde under hösten på en ny design har tagits emot positivt av våra medlemmar och kunder, säger Maria Billow Bergendahl, varumärkeschef egna varumärken på Coop.

I undersökningen har svenskarna fått utse Sveriges grönaste varumärke. När de som deltagit i undersökningen fritt får ange vilket varumärke som de anser vara grönast vinner Änglamark, med Grumme på andra plats och Coop på bronsplats.

Läs mer om utmärkelsen på coop.se

Läs Differs rapport här.

Publicerad: 2019-02-21

Cookies är viktiga för att sidan ska fungera ordentligt. För att förbättra din upplevelse använder vi cookies för att komma ihåg inloggningsdetaljer och tillhandahålla säker inloggning, samla in statistik för att optimera sidans funktionalitet. Klicka på Acceptera för att acceptera cookies och gå direkt till sidan. Läs mer om cookies.