Hem

Coop har det hållbaraste varumärket i dagligvaruhandeln

Coop rankas som det hållbaraste varumärket i dagligvaruhandeln i Svensk Hållbarhetsranking – en av landets mest omfattande studier av hur varumärken förknippas med hållbarhet.

Svensk Hållbarhetsranking bygger på svar från 10 000 respondenter som under hösten har fått ranka 100 av Sveriges mest välkända företag utifrån de fyra kategorierna samhällsansvar, miljö/klimat, långsiktighet och öppenhet. Coop placerar sig på tredje plats med IKEA som etta och Volvo Lastvagnar som nummer två.

Det är Coops starkaste resultat någonsin i de studier jag genomfört sedan starten 2004. Varumärket är dessutom det inom detaljhandeln som ökat mest jämfört med 2017 i en marknad där vi ser en tydlig nedgång. 

Läs mer om utmärkelsen.

Publicerad: 2018-12-07

Cookies är viktiga för att sidan ska fungera ordentligt. För att förbättra din upplevelse använder vi cookies för att komma ihåg inloggningsdetaljer och tillhandahålla säker inloggning, samla in statistik, bl.a. antal besökare, tid på hemsidan, demografi och vilka ämnen som är populärast för att optimera sidans funktionalitet. Klicka på Acceptera för att acceptera cookies och gå direkt till sidan. Läs mer om cookies.