Hem
Coop satsar på Änglamark med utökat sortiment, produktinnovationer och förbättrade märkningar.

Coop storsatsar på Änglamark

Från och med vecka 43 börjar lanseringen synas i alla Coops 650 butiker med nytt utseende på produkterna och en ny Änglamarksbutik på coop.se. I satsningen ingår också ett rejält utökat sortiment, produktinnovationer och förbättrade märkningar.

För att en hållbar livsstil ska vara praktiskt möjlig för alla – oavsett förkunskaper och tjocklek på plånboken – måste det vara enkelt att välja och handla hållbart.

- Vi jobbar varje dag för att tillsammans med våra experter välja ut de produkter som tar bästa hänsyn till hållbarhet i alla dimensioner – med mycket matglädje och utan att priset springer iväg. Med nya Änglamark vill vi göra det ännu enklare och godare för våra kunder att leva ett hållbart liv, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop.

Med mottot "Noga utvalt – klokt bortvalt" har Änglamark i 27 års tid lyft Coops försäljningsandel av ekologiska produkter till över 10 % och gjort Coop till bäst i branschen. Idag står Änglamark för närmare hälften av Coops ekologiska försäljning.

Nu tas nästa steg med nytt utseende på produkterna, en ny Änglamarksbutik på coop.se och en rikstäckande reklamkampanj. Utöver detta lägger Coop till märkningen "Titta, lukta och smaka – bäst före behöver inte betyda dålig efter" på Änglamarks mejeriprodukter.

I satsningen ingår också produktinnovationer och ett rejält utökat sortiment, från cirka 650 produkter till uppåt 1.000 produkter år 2020. Genom detta säkras Änglamarks unika position som varumärket med Sveriges största KRAV- och miljömärkta sortiment.

Om Änglamark

Änglamark är Sveriges ledande hållbara varumärke med 650 tredjepartsmärkta produkter. Änglamark skapades 1991 utifrån medlemmars önskemål om ett större och bättre utbud av ekologiska produkter.

 

Publicerad: 2018-10-12