Hem

RNB Retail and Brands investerar i Hyber

RNB köper via Retailers Lab 10% av e-handelsbolaget Hyber, plattformen där föräldrar kan abonnera på utvalda barnprodukter. I samband med detta, kommer Hyber från och med idag att börja erbjuda ytterplagg för uthyrning från RNBs dotterbolag Polarn O. Pyret.

För RNB är detta en intressant investering finansiellt, men också ett steg i vårt hållbarhetsarbete, säger RNB’s vd Magnus Håkansson.

Hyber är den första investeringen som sker via Retailers Lab AB, ett samägt företag mellan RNB och Wellstreet, som ska utveckla bolag primärt inom digitala tjänster, med potential att förändra framtidens retail.

Vi ser fram emot samarbetet med Hyber då Polarn O. Pyrets högkvalitativa plagg passar denna typ av verksamhet väl med vårt mål om tre barn i varje plagg. Plaggens livslängd har alltid varit en central fråga för oss och i och med samarbetet med Hyber får vi nu möjligheten att förlänga livet på ytterligare fler plagg, säger Nanna Hedlund vd på Polarn O. Pyret och styrelseledamot i Retailers Lab.

Att få in RNB som ägare gör att vi kan ta bolaget till en helt ny nivå med den kraft, kompetens och erfarenhet de tillför. Nu lanserar vi Polarn O. Pyret på Hyber, vilket stärker vårt erbjudande för svenska familjer och bidrar till att vi tar en ledande marknadsposition, säger Douglas Heidergren vd på Hyber.

Konsumentföreningen Stockholm är huvudägare till RNB Retail and Brands AB.

Läs mer om RNB Retail and Brands investering i Hyber

Publicerad: 2018-05-03